karty podarunkowe shopify

Obsługa kart podarunkowych dostępna we wszystkich planach Shopify

Wpływ pandemii COVID-19 jest odczuwalny na każdej płaszczyźnie życia. Z powodu ograniczeń wprowadzanych w celu ochrony zdrowia społeczeństwa ucierpiały również przedsiębiorstwa, a w szczególności małe firmy. 

Aby wesprzeć przedsiębiorców, Shopify zdecydował się na włączenie obsługi kart podarunkowych we wszystkich planach na czas nieokreślony. W ten sposób jedna z najpopularniejszych platform e-commerce chce pomóc małym firmom złagodzić negatywne efekty, jakie niosą ze sobą ograniczenia spowodowane pandemią koronawirusa.

Dlaczego warto wykorzystać karty podarunkowe? 

Nagłe spadki sprzedaży powodują problemy, ponieważ firma zarabia mniej, a nie ubywa jej wydatków takich jak wynagrodzenie dla pracowników, media czy czynsz. Karty podarunkowe mogą wesprzeć przedsiębiorstwa w trudnym czasie – dają one klientom możliwość bezpiecznego zrealizowania zakupu w późniejszym terminie, a firma otrzymuje wpływ gotówki ze sprzedaży. Warto jednak pamiętać, że nie otrzymamy pieniędzy, gdy klienci realizują karty podarunkowe.

Obecnie wiadomo, że obsługa kart podarunkowych jest aktywna bezterminowo. Shopify zapewnia, że zanim wyłączy tę funkcję z pozostałych planów, użytkownicy zostaną o tym poinformowani. Jeśli obsługa kart zostanie usunięta z danego planu, wszystkie istniejące karty upominkowe nadal będą mogły zostać zrealizowane podczas zakupu. Możliwe będzie również zarządzanie istniejącymi kartami. Użytkownicy nie będą mogli jednak tworzyć nowych kart podarunkowych.

Po utworzeniu karty upominkowej w sklepie Shopify, warto skontaktować się ze swoimi klientami i poinformować ich, w jaki sposób mogą wesprzeć Twoją firmę w czasach koronawirusa. Możesz to zrobić za pośrednictwem e-maila lub mediów społecznościowych – poinformuj swoich klientów o możliwości zakupu karty upominkowej – bez wizyty w sklepie stacjonarnym i z możliwością późniejszej realizacji – oraz wyjaśnij, jak zakup takiej karty może pomóc Twojej firmie.

Shopify szybko znajduje sposoby na to, jak może pomóc małym firmom w kryzysie spowodowanym COVID-19. Wprowadzenie obsługi kart podarunkowych nie jest jedynym działaniem, jakie Shopify planuje wdrożyć, aby pomóc przedsiębiorcom – wszystkie informacje dotyczące działań mających na celu ułatwienie prowadzenia firmy w czasach pandemii można znaleźć na specjalnie utworzonej stronie: https://www.shopify.com/covid19