Rewolucyjne rozwiązanie od Shopify – co się zmieniło?

Rewolucyjne rozwiązanie wprowadzone przez Shopify – od 2 listopada na platformie Shopify z aplikacji subskrypcyjnych korzystać możemy bezpośrednio przy pomocy wbudowanego procesu zamówienia. Oznacza to, że integracje nie wymagają dodatkowego formularza (tzw. indywidualnego „checkoutu”).

Co to oznacza w praktyce?

Sprzedawcy mogą teraz sprzedawać produkty objęte subskrypcją i oferować dodatkowe przedmioty w trakcie lub po zakupie, bezpośrednio przez stronę realizacji zakupu Shopify. Dzięki temu Shopify sprawia, że strona realizacji zakupu – przetestowana przez 2,5 miliarda transakcji w ponad 175 krajach, jest jeszcze bardziej elastyczna i zoptymalizowana pod kątem konwersji. Nowe aplikacje są również w pełni zintegrowane z zapleczem administracyjnym. Oznacza to, że sprzedawcy mogą teraz zarządzać zamówieniami i korzystać z funkcji, takich jak płatności Shopify, bezpośrednio na platformie.

Shopify odnotowuje rosnące zapotrzebowanie na w pełni zintegrowane aplikacje subskrypcyjne i upsellowe. Obecne aplikacje w tej kategorii rosną na platformie o 61% rok do roku, od 2019 do 2020 roku. W ciągu ostatniego roku Shopify ściśle współpracowało ze swoimi partnerami, aby ulepszyć ogólne zarządzanie subskrypcjami oraz poprawić komfort kupujących. W rezultacie sprzedawcy mogą lepiej wykorzystać rynek płatności cyklicznych i subskrypcji e-commerce. Według prognoz osiągnie on 478 miliardów dolarów do 2025 roku (wzrost z około 15 miliardów dolarów w 2019 roku).

 

Źródło: 2019 Internet Retailer Us Top 500 Database, McKinsey analytics

 

Podobnie wzrósł popyt na aplikacje upsellowe, oferujące dodatkowe produkty po zakupie w Shopify. Prezentując oferty na stronie realizacji zakupu, po potwierdzeniu płatności, sprzedawcy mogą oferować dodatkowe przedmioty za jednym kliknięciem. Bez narażania konwersji i przerywania procesu zakupowego.

 

Co mówi o tym rozwiązaniu CTO Shopify – Jean-Michel Lemieux?

“Otwarcie procesu zamówienia Shopify dla zewnętrznych integracji jest dla nas ogromnym przedsięwzięciem – w końcu checkout to najważniejszy komponent procesu zamówienia, który optymalizowaliśmy od ponad dziesięciu lat” – powiedział Jean-Michel Lemieux, CTO w Shopify. „Dzięki nowym aplikacjom ponad milion sprzedawców na całym świecie może teraz oferować subskrypcję produktów lub tworzyć oferty dodatkowe po zakupie. To wszystko to bez uszczerbku na komforcie kupującego. Umożliwienie naszym partnerom tworzenia zintegrowanych rozwiązań w ramach procesu zakupowego pokazuje wartość, jaką widzimy w tych aplikacjach. Dzięki nim zapewnimy naszym klientom niezbędną elastyczność i skalowalność”.

 

Co się zmieniło?

Dawniej sprzedawcy Shopify mogli oferować subskrypcje i usługi po zakupie przy użyciu aplikacji, które nie są w pełni zintegrowane ze stroną realizacji zakupu Shopify i platformą. To generowało dodatkowe opłaty. Od dzisiaj sprzedawcy mogą łatwo pobrać te w pełni zintegrowane aplikacje z oficjalnego rynku rozszerzeń Shopify. Dzięki temu gwarantują swoim klientom płynny proces zakupowy. Subskrypcyjne interfejsy API są również dostępne bezpośrednio dla wszystkich sprzedawców, jeśli chcą budować niestandardowe rozwiązanie. Niezależnie od tego, którzy sprzedawcy aplikacji zdecydują się je zainstalować, ich zamówienia i dane klientów będą przechowywane w Shopify. Oznacza to, że sprzedawcy będą mogli zarządzać wszystkimi transakcjami w jednym miejscu, uzyskiwać przydatne informacje i korzystać ze wszystkich funkcji platformy, takich jak wysyłka, rabaty i nie tylko.

Nowe zintegrowane aplikacje subskrypcyjne i oferty sprzedaży dodatkowej po zakupie dołączają do ponad 5300 publicznie dostępnych rozszerzeń w ekosystemie Shopify. Są to pierwsze z wielu zintegrowanych aplikacji, które partnerzy Shopify tworzą w tych kategoriach w celu zaspokojenia przyszłych potrzeb handlowców i kupujących.

 

Źródło: https://apps.shopify.com/collections/checkout

Nowe aplikacje obejmują:

Aplikacje subskrypcyjne:

Aplikacje do up-sellingu:

 

Wszystkie aplikacje znajdziesz w oficjalnym sklepie Shopify App Store.

Źródło: https://news.shopify.com/merchants-can-now-offer-subscriptions-and-post-purchase-upsells-directly-in-shopify-checkout