SEM

W ostatnim czasie możemy zaobserowować znaczący rozwój marketingu internetowego w wyszukiwarkach. Na każdym kroku, który stawiamy w sieci mamy aktualnie do czynienia z pojęciami takimi jak SEM, SEO czy PPC. W tym tekście znajdzie się wytłumaczenie tego, czym jest tak właściwie SEM.

SEM, czyli Search Engine Marketing – ogólnie rzecz biorąc na SEM składa się wiele usług i pojęć i wszystko sprowadza się do tego, że SEM to poprostu wszystko to, co dotyczy marketingu internetowego w wyszukiwarkach. Zadaniem SEM jest zwiększenie widoczności danego serwisu w wynikach darmowych oraz opłacanych wyszukiwań. Działania te opierają się na odpowiednim doborze słów kluczowych i fraz, które użytkownik wpisuje korzystając z wyszukiwarki. Marketing w wyszukiwarkach wykorzystuje m.in. pozycjonowanie i optymalizacje stron www oraz kampanie linków sponsorowanych.

Ogólnie można podsumować SEM = SEO (Search Engine Optimization – pozycjonowanie) + PPC (Pay Per Click – zapłata za kliknięcie)