SEO

Proces pozycjonowania stron internetowych polega na zwiększaniu pozycji Twojej strony w wyszukiwarkach www. Celem tego procesu jest oczywiście zwiększenie liczby odwiedzin Twojej witryny oraz, co za tym idzie dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie opiera się o KeyWords (słowa kluczowe), które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę w celu znalezienia konkretnej usługi lub produktu. Przy pozycjonowaniu trzeba zwrócić uwagę na dane, które mówią jakieś najczęściej słowa związane z daną branżą są wpisywane do wyszukiwarki.

Co nam daje pozycjonowanie? Kiedy osoba poszukuje w internecie danej rzeczy i wpisuje w wyszukiwarkę daną frazę otrzymuje listę kolejnych stron internetowych oferujących ten sam produkt lub usługę. Często ludzie myślą, że pierwszy link jest najlepszy – błąd. Oczywiście w wielu przypadkach jest to prawda, ale często webmasterzy pomagają witrynom dostać się na wysoką pozycje w „rankingu” właśnie poprzez proces pozycjonowania.

Pamiętaj! Wykupiona reklama nie poprawi Twojej pozycji w wyszukiwarce. SEO to działania opierające się na nieodpłatnych reklamach a poleceniach. Różnica między reklamą a pozycjonowaniem jest taka, że w przypadku reklamy mamy momentalne efekty, a SEO to działania długotrwałe, których efekt możemy dostrzec nawet po rozwiązaniu umowy z osobą, która naszą stronę pozycjonowała.